[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have praktisk erfaring med en række metoder og teknikker, der er velegnede til eksperimentel systemudvikling med omfattende brugerinddragelse og indsigt i strategier for, perspektiver på, og antagelser om systemudvikling generelt, og eksperimentel systemudvikling specifikt. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at søge information på egen hånd, til at planlægge og gennemføre projekter, til at formidle og kommunikere faglige problemstillinger, og til at læse og forstå videnskabelige artikler.
Et empirisk gruppe-projekt, som involverer eksterne brugere. De opnåede indsigter dokumenteres i projektrapporter (to obligatoriske delafleveringer og endelig projektrapport)
Teknikker til konstruktion af scenarier, mock-ups, prototyper, evaluering og generelt brugersamarbejde; teknikker til interaktions-design og til evaluering af brugergrænseflader, og på CSCW (computer supported cooperative work). Projektmodeller, proces paradigmer og samspillet imellem produkt og proces.
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
dSoftArk eller Programmering af Store Systemer
Morten Kyng
Forelæsninger (3t/uge)
Dansk
Benyon, D., Turner, P. and Turner, S.: Designing Interactive Systems, Addison-Wesley, Harlow, England, 2005.
https://aula.au.dk/courses/DEKSPSYSF09/
Juni/juli, reeksamen august
Datalogisk Institut
Projekt og mundtlig eksamen
7-skala, ekstern censur