[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De studerende skal opnå kvalifikationer i form af grundlæggende viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal de studerende erhverve sig følgende faglige og sociale kompetencer:
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
Der arbejdes med innovationsaspektet af designprocesser med udgangspunkt i et af underviseren udvalgt tema, som kan være defineret ud fra et bestemt anvendelsesdomæne (eksempelvis: leg og læring; installationskunst; museer; den digitale by; marketing og branding) eller ud fra en bestemt teknologi (eksempelvis: mobiltelefoner; bevægelsessensorer; LED baserede displays; 3D). Det tematiseres, hvorledes valget og tilrettelæggelsen af den enkelte innovationsaktivitet afhænger af den situation, der designes i/til.
Kim Halskov
Undervisning veksler mellem forelæsninger, tutorials, øvelser og diskussion.
Halskov, K. & Dalsgård, P.: "The Emergence of Ideas: The interplay between sources of inspiration and emerging design concepts." Journal of CoDesign, vol 3 no 4 (185 - 211) 2007.
Schön, D. (1979): "Generative Metaphor: A perspective on Problem-Setting in Social Policy." In Ortony, A. (ed) (1979):
Metaphor and Thought.
Cambridge, Great Britain: Cambridge University Press (254-283).
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen (75 % tilstedevær samt aflevering af opgaver svarende til 12-15 sider) afleverer de studerende en portefolio med de afleverede skriftlige opgaver.
Prøveform:
Skriftlig, individuel
Omfang:
12-15 sider
b) Uden undervisningsdeltagelse er prøven en bunden skriftlig hjemmeopgave. Omfanget er 20-25 sider.
Prøveform:
Skriftlig, individuel
Varighed:
7 dage
Omfang:
20-25 sider