[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De studerende skal opnå kvalifikationer i form af grundlæggende viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal den studerende erhverve sig følgende faglige og sociale kompetencer:
Sigtet med designprojekterne er således:
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
De studerende skal i grupper, og under vejledning, designe og producere et æstetisk/oplevelsesbaseret, interaktivt digitalt produkt. I designprojektet undervises den studerende i anvendelsen af æstetiske virkemidler i en digital kontekst ved scripting.
Den studerende kan først indstilles til prøven i Oplevelsesdesign, når eksamen i Brugsdesign er bestået.
Den studerende kan først indstilles til prøven i Interaktionsdesign, når eksamen i Oplevelsesdesign er bestået.
Lone Koefoed Hansen
Undervisningen vil foregå som et samspil mellem projektarbejde, forelæsninger, seminarer og vejledning.
Dansk
Guzdial, Mark, and Barbara Ericson. Introduction to Computing and
Programming with Java: A Multimedia Approach. Prentice Hall, 2006.
ISBN: 978-0131496989
Aarseth, Espen J. "Nonlinearity and Literary Theory." In The New Media
Reader, edited by Noah Wardrip-Fruin and Nick Montfort, Cambridge,
Mass.: The MIT Press, 2003. ISBN: 0-262-23227-8. pp. 761-80.
Bolter, J. David, and Richard Grusin. Remediation : Understanding New
Media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2000. ISBN: 0-262-52279-9.
Bourriaud, Nicolas (2002 [1998]), Relational aesthetics, trans. Simon
Pleasance & Fronza Woods with the participation of Mathieu Copeland
(Collection Documents sur l'art; Dijon: Les Presse du Reel).
Wiener, Norbert. "Men, Machines and the World About." In The New Media
Reader, edited by Noah Wardrip-Fruin and Nick Montfort, Cambridge,
Mass.: The MIT Press, 2003. ISBN: 0-262-23227-8. pp. 65-72.
Prøven kan aflægges på én af følgende måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen (75 % tilstedevær samt aflevering af mindre opgaver og et færdigt digitalt produkt i en form, der kan dokumenteres) afleverer de studerende en gruppeportefølje af forløbets øvelser og produktion. Omfanget er 10-12 sider pr. studerende. Gruppeporteføljen og produktet danner udgangspunkt for en individuel mundtlig eksamen.
Prøveform
: Praktisk og mundtlig prøve.
Varighed
: 30 min. inkl. bedømmelse.
Censur og bedømmelse
: Intern, 7-skala.
Vægtning
: 20 ECTS-point.
b) Uden undervisningsdeltagelse er prøven en bunden skriftlig hjemmeopgave samt et digitalt produkt i en form, der kan dokumenteres.Omfanget af opgaven er 15-20 sider.
Prøveform
: Bunden, skriftlig hjemmeopgave samt praktisk prøve.
Varighed
: 7 dage.
Censur og bedømmelse
: Ekstern censur, 7-skala.
Vægtning
: 10 ECTS-point.