[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Formålet med undervisningen er at den studerende:
Kurset introducerer til teater- og dramapædagogiske forløb. Der gives en afgrænset oversigt over aktuelle teorier og metoder på området, og der gennemføres enkelte teater- og dramapædagogiske forløb. I forlængelse heraf forventes den studerende at oparbejde forståelse for lærings- og dannelsespotentialer i anvendt teater og dramapædagogik.
Ingen
Ida Krøgholt
Disciplinen udbydes som kursus med forelæsninger og dramaforløb.
Torsdage 9-12 + 12-15 (Første gang 12 feb.)
(NB! d. 12/2, 5/3, 19/3, 16/4 og 30/4 kl. 11-14)
Grundbog: Niels Braanaas, Dramapedagogisk historie og teori. Trondheim, Tapir akademisk forlag 2008.
Der vil desuden foreligge et kompendium med tekster som indfører i traditionen omkring anvendt teater og dramapædagogik samt teoritekster, som kan belyse disse traditioners æstetisk-didaktiske metodik, fra Gavin Bolton til Helen Nicholson.
Lille Sal, bygn 1585
Lok 124, bygn 1584 (d. 12/2, 5/3, 19/3, 16/4 og 30/4)
Skriftlig bundet opgave, 7 dage.
Spørgsmålet tager udgangspunkt i undervisningsforløbets fulde pensum.
Omfang maks. 11 sider.