[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Et udbud af tværæstetiske belysninger af den iscenesatte by, Sankt Petersborg. I forløbet indgår emner som den venetianske overlevering i byplanlægning, arkitektur, haver mv. Byen som litterær metafiktion, russiske teatrale billeddannelser (i malerkunst, teaterbygninger, scenografier, forestillinger) samt russisk opera.
Forløbet afsluttes med en studietur til Sankt Petersborg, formentlig i sidste halvdel af maj 2009.
Disciplinen giver den studerende mulighed for fordybende studier af udvalgt teater- og performanceteori og dertil relateret opførel-sespraksis. Dette sker med henblik på at udvide den studerendes forståelse af samtidsteatrets former. Disciplinen tager udgangspunkt i en af faglæreren udbudt temaramme, som vil fokusere på studier af teaterteorier og -manifester fra 20. og 21. århundrede, og som kan perspektivere stoffet fx historisk, historiografisk, filosofisk, samfunds-videnskabeligt eller genreteoretisk.
Disciplinerne på tredje og fjerde semester af sidefaget kan først aflægges, når bacheloruddannelsen er bestået, da de indgår i den studerendes kandidatuddannelse
Annelis Kuhlmann
Inden for en af faglæreren angivet temaramme udbydes undervisningen som kollokvium med forelæsninger, workshops, studenteroplæg og diskussion på holdniveau.
Tirsdage 14-17. Første gang 3. feb.
Der vil foreligge et kompendium, som introducerer analyseteorier af arkitektur, urbanitet og deres æstetiske metaforer set i dramaet og i teatral litteratur fra Pushkin til samtidsaktioner i byen. Eksempel er Sankt Petersborg, Rusland.
Lok 118, bygn 1584
Fri, skriftlig hjemmeopgave, omfang maks. 12 (KA) eller 14 (sidefag) sider pr. studerende.
Nærmere bestemmelser: Den studerende vælger frit opgavens emne og anlægger en analytisk-teoretisk perspektivering. Opgaven udarbejdes individuelt eller af en gruppe med 2-4 deltagere, således at hele opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.
For andre eksamensdiscipliner: se studieordningen.