[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
Modulet behandler de antropologiske og samfundsmæssige forudsætninger, der danner baggrund for pædagogisk praksis, og de arbejdsvilkår og politiske og kulturelle udfordringer, som pædagogiske projekter konfronteres med i senmoderne samfund.
Bernard E. Jensen
Undervisningen vil bestå af forelæsninger med efterfølgende plenumdiskussion samt af øvelsesorienterede workshops.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
P. Jarvis, Towards a Comprehensive Theory of Human Learning , Routledge, 2006
D. Hamilton, Learning about Education , Open UP, 1990
M.L. Crossley, Introducing Narrative Psychology , Open UP, 2000
Muschinsky, L.J. & K. Schnack, Pædagogisk opslagsbog, Ejlers 2001
Kompendium: Kultur, dannelse og identitet København, 2008-2009 ( købes på DPB)
Se studieordningen for yderligere information.