Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Seminar: From Princely to Post-colonial State Transformations in 20th Century India ( forår 2009 - 10 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: engelsk
  • Niveau: Kandidat eller 3. års bachelor
  • Semester/kvarter: Forårssemestret
  • Timer per uge: 2 timer, mandag kl. 14-16, 1328-014
  • Deltagerbegrænsning: max. 30
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 14772

Formål

Valgfag 1:
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende 

  • demonstrerer funderet kendskab indenfor det valgte område, herunder dets væsentlige problemstillinger og faglige retninger
  • demonstrerer færdigheder i at finde relevant materiale
  • demonstrerer færdigheder i at arbejde metodisk og videnskabeligt indenfor et fagligt felt
  • har evne til at afgrænse og systematisere sin viden.

Indhold

Instead of pre-colonial structures of kingship with their own forms of legitimization British colonial administrators tried to implement their vision of a "modern" bureaucratic and rational state-apparatus. Following Indian independence democratization and elective politics on an all India level altered the state in new ways. Looking at the state in 20th century India the major questions to be discussed in the course will be: How the state has been conceptionalized, represented and transformed in pre-colonial, colonial and postcolonial times and how the state in all its manifestations is experienced in everyday life in contemporary India?

The course will start the 9th of February

Faglige forudsætninger

Ingen

Underviser

Uwe Skoda

Undervisnings- og arbejdsform

Holdundervisning

Engelsk

Litteratur

1. Chatterjee, P. (ed.) 2006 [1997]. State and Politics in India, New Delhi: Oxford University Press.

2. Fuller, C. / Benei, V. (eds.) 2001. The Everyday State and Society in Modern India, London: Hurst & Co. Publishers.

Studieordning og bedømmelse


Kandidatuddannelsen i japanstudier

  • Fri.hj.opg.ind., bedømt efter Bestået/ikke bestået med intern censur