[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
Forløbet sigter på at give en introduktion til filmanalyse, men i et tværæstetisk perspektiv og med rumforhold som særligt fokus. Det er hensigten at udnytte deltagernes forskellige baggrunde i form af synsvinkler fra de enkelte æstetiske fagligheder. Filmeksemplerne vil tage hensyn til dette, idet de udviser stor variation i deres udnyttelse af landskaber og (by)rum (herunder lydrum). Der er programsat filmforevisninger i forlængelse af undervisningen.
Ingen
Anders Troelsen
Der arbejdes med en vekselvirkning mellem introducerende forelæsninger, diskussioner af tekster og værker, samt mundtlige og skriftlige studenteroplæg og papers.
Ondage kl. 11-14. Første gang 4. februar
Der vil jævnligt blive vist film i direkte forlængelse af forelæsningerne.
David Bordwell / Kristin Thompson: Film Art. An Introduction. McGraw-Hill, New York 1990 (1979) og Torben Grodal: Filmoplevelse - en indføring i audiovisuel teori og analyse, Samfundslitteratur, Gylling 2003
Bygning 1584, lokale 124.
Bemærk: der skal vælges 3 valgfag i prioriteret rækkefølge
Prøveform: Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Undervisningsdeltagelse
b) Mundtlig bunden prøve på baggrund af et eller flere spørgsmål, 30 min. forberedelsestid, alle hjælpemidler tilladt, 30 min. eksamination inklusive votering
Nærmere bestemmelser:
a) Aflæggelse af prøven som undervisningsdeltagelse forudsætter regelmæssig, aktiv og tilfredsstillende deltagelse i et af studienævnet godkendt undervisningsforløb. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf.
b) Ved b-prøven tager spørgsmålet eller spørgsmålene udgangspunkt i det fulde pensum ved et af studienævnet godkendt undervisningsforløb.