[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
Formålet med disciplinen er at bibringe den studerende erfaring med gennemførelse af et selvstændigt teambaseret projektarbejde, der munder ud i en samlet skriftlig fremstilling. Bachelorprojektet bygger videre på den forudgående undervisning og undersøger forskellige, men beslægtede problemstillinger inden for en fælles overordnet temaramme. I projektet inddrager den studerende viden, teorier og metoder fra såvel sit centrale fag som sit tilvalg. Bachelorprojektet udvikles i tilknytning til et undervisningsforløb med en af studienævnet godkendt temaramme, hvorefter det nærmere indhold aftales mellem underviser(ne) og de studerende.
Den studerende kan først tilmelde sig prøven i Bachelorprojektet, når samtlige prøver på første semester af suppleringsfaget er bestået.
Mads Rosendahl Thomsen, Charlotte Rørdam, Annelis Kuhlmann og André Wang Hansen
Gennem en række forelæsninger introduceres der til rammen samt indføres i teambaseret projektarbejde. På baggrund heraf arbejdes der i mindre grupper selvstændigt med forskellige fokuserede problemstillinger inden for temarammen. Projektarbejdet vejledes af faglæreren og kvalificeres endvidere af gensidige fremlæggelser og kritik på holdniveau. Projektarbejdet kan inkludere mindre studier i felten.
Mandage 14-17
Der vil foreligge kompendium med tekster som f.eks.:
Auerbach, Erich. "Odysseus' skramme" pp. 11-37 (kapitel I) IN Mimesis. Den europæiske realisme indkredset gennem en række æstetiske analyser, der har skabt epoke. Munksgaardserien: København 1965.
Innes, Christopher. ‘From the margins to mainstream', pp. 214-234 (chapter 12) IN Avant Garde Theatre 1892-1992. Routledge: London / New York 1993.
Wilde, Oscar. 'The decay of lying' pp. 290-320 IN Ellmann, Richard. The Artist as Critic. Critical writings of Oscar Wilde. W. H. Allen: London 1970.
Foster, Hal. The Return of the Real. MIT Press: Cambridge, Mass. 1996.
Lokale 124, bygn 1584
Prøveform: Prøven kan aflægges på én af to måder:
a)
Undervisningsdeltagelse og fri skriftlig opgave, resumé på maksimalt 1 side på engelsk (eller et andet europæisk hovedsprog), opgaveomfang maksimalt 18 sider pr. studerende.
b)
Fri skriftlig opgave inden for godkendt temaramme med problemformulering på maksimalt 2 sider, resumé på maksimalt 1 side på engelsk (eller et andet europæisk hovedsprog), opgaveomfang maksimalt 30 sider pr. studerende, efterfulgt af individuel mundtlig eksamination, 20 min. inklusive votering
Nærmere bestemmelser:
Fælles for a- og b-prøven gælder, at opgaven udarbejdes individuelt eller af en gruppe, således at hele opgaven, undtagen resumé, problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse. I bedømmelsen vægtes det faglige indhold højest, mens resumeet indgår modificerende.
a) Deltagelse i a-prøven forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf.
b) Ved b-prøven udarbejdes opgaven på grundlag af en af faglæreren godkendt temaramme med problemformulering samt et godkendt pensum. Den mundtlige eksamination har form af en dialog om opgaven, perspektiveret af det læste pensum. Den skriftlige og den mundtlige del af prøven bedømmes under ét.