[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Dette kursus fokuserer på management og markedsføring af international sport. Gennem analyser af organiseringen af større professionelle sports ligaer, case-studier inden for driften af større professionelle sports ligaer, case studie inden for international sports business, samt processen i forbindelse med at spille på og afholde sportsbegivenheder får de studerende kendskab til sportens kommercielle virkelighed. Områder som finansiering, sponsorship, marketing og medierne indflydelse vil også blive udforsket.
Undervisningen omfatter en introduktion til sportsmanagement og marketing i forbindelse med større sportsligaer og konkurrencer. De studerende vil tilegne sig viden om større sportsligaer og konkurrencers virkemåde fx Premier League, Champions League, NFL og NBA i Nordamerika.
Analyserne vil primært tage udgangspunkt i case-beskrivelser. Endelig vil processen hvorved potentielle værtsnationer byder på større sportsbegivenheder som fx de olympiske lege og verdensmesterskaberne i fodbold blive udforsket ligesom selve afholdelsen af større internationale sports begivenheder vil gøres til genstand for diskussion og analyse.
Bachelor i Idræt
John Nauright
2 x 2 lektioner pr. uge i 7 uger
Kompendium + bøger
Ordinær eksamen efter 4. kvarter.
Reeksamen i august.
Ved kursets afslutning forventes den studerende at kunne:
Hjemmeopgave max. 8 sider (på engelsk).
Intern censur.
7-trins-skalaen.