Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Selvvalgt emne 3 ( forår 2009 - 10 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: engelsk
  • Niveau: BA
  • Semester/kvarter: Forår
  • Timer per uge:
  • Deltagerbegrænsning:
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 15339

Formål

Ved bedømmelse lægges vægt på i hvilket omfang den studerende 

  • kan formulere sig inden for et selvvalgt emne, i overensstemmelse med fagets praksis, og med henvisninger til relevant litteratur
  • udviser selvstændighed i orientering, behandling og fremstilling inden for det valgte genstandsfelt

Indhold

Formålet med denne disciplin er at studerende lærer at finde, orientere sig i, undersøge og skrive om emner efter eget valg. Dette skal træne den studerendes selvstændighed og faglige modenhed, men også den studerendes evne til at udnytte det obligatoriske samarbejde med en vejleder.

Faglige forudsætninger

Underviser

Undervisnings- og arbejdsform

Der hører ikke særlige undervisningsformer til denne eksamen, medmindre studerende tilknytter emnet til et undervisningsforløb, fx. i det tværfaglige forløb.

Litteratur

Studieordning og bedømmelse


Grundfaget i lingvistik

  • Mundtlig, bedømt efter 7-skala med ekstern censur


Mundtlig eksamen.

Den studerende skal senest 30 dage før prøvens afholdelse aftale et emne med vejleder. Senest 20 dage inden prøvens afholdelse afleverer den studerende en litteraturliste med mellem 500 og 2000 normalsider, afhængig af sværhedsgraden af den udvalgte litteratur. Denne skal dække det aftalte emne. Listen skal godkendes af underviseren mindst to uger inden eksamen.
Der udleveres et eller flere spørgsmål, der kan danne udgangspunkt for en drøftelse emnet. Den mundtlige del omfatter en fremstilling fra eksaminandens side samt en diskussion mellem den studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i den indleverede litteraturliste. Eksaminationstiden fordeles ligeligt mellem en fremstilling fra eksaminandens side og en dialog mellem eksaminator og eksaminand, hvori censor kan deltage.