[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Et offentligt transportsystem kan beskrives som en mængde af stationer, som er forbundet med et liniesystem. Hver station i et sådant liniesystem repræsenterer et udgangspunkt eller en destination for passagerer. ntallet af passagerer, som rejser fra et bestemt udgangspunkt til en bestemt estination er ikke kendt og skal derfor estimeres. Resultatet er en åkaldt origin-destination matrice. Baseret på origin-destination matrice kal liniesystemet og fartplanen være planlagt således, at en høj
servicegrad tilbydes kunderne. Fartplanen definerer forskellige ture, og hver tur må ære tilordnet til et køretøj. Resultatet er en omløbsplan for køretøjer. Omløbsplanen er igen grundlaget for arbejds-og bemandingsplanlægning. Kurset stiller effektive løsningsmodeller til disse planlægningsproblemer.
Estimat af modal opdeling, netværksplanlægning, linieplanlægning, fartplanlægning, omløbsplanlægning, bemandingsplanlægning.
Matematisk programmering.
Knut Haase og Søren Asmussen.
7 timer i fire udvalgte uger i fjerde kvarter.
Engelsk.
Meddeles senere.
Institut for Matematiske Fag.
Informationskontoret, Institut for Matematiske Fag.
Ved slutningen af kurset skal den studerende kunne
Eksamen er en kort hjemmeopgave, som skal være klaret i løbet af 24 timer. Studenterne må bekræfte, at de selvstændigt har løst opgaven. Karakteren er baseret på den danske 7-trins-skala; intern censur.