[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende:
Undervisningen i Museologisk kommunikation omfatter teori om museernes og de øvrige kulturarvsinstitutioners kommunikation med omverdenen.
Hovedtemaer er læringsteori og interaktivitet, udstillingsanalyse- og kritik, udstillingsdesign og -dramaturgi, virtuel formidling, publikumsforståelse, markedsføring og branding. Kurset vil være en vekselvirkning mellem forelæsninger, gæsteforelæsninger, fælles diskussioner, øvelser, casestudier og ekskursioner. Desuden indgår et skriveværksted med fokus på skriftlig formidling.
None
Anna Karina Kjeldsen
Undervisning veksler mellem forelæsninger, oplæg fra eksterne gæstelærere, skriveværksted, praktiske øvelser og diskussioner
Mandage 9.15 - 14.
Første gang 19. jan. (Kl. 10.15)
John H. Falk and Lynn D. Dierking: Learning from Museums.
Visitor Experiences and the Making of Meaning. AltaMira Press 2000
120, bygn 1584
Skriftlig og mundtlig prøve, omfang maks. 5 sider pr. studerende, 45 min. eksamination inklusive bedømmelse, hjælpemidler i form af fx teknisk udstyr (dias, powerpoint m.v.) eller skriftlige noter er tilladt under prøven
Nærmere bestemmelser: Prøven skal, med udgangspunkt i en synopsis, bestå i en diskussion af en frit valgt problemstilling inden for pensum. Synopsis kan udarbejdes individuelt eller af en gruppe. Den mundtlige del af prøven er individuel. Synopsis på maksimalt 5 sider pr. studerende afleveres min. 10 dage før den mundtlige prøve. I synopsis indgår 1) en problemformulering, 2) argumentation for metodevalg og 3) hovedpointerne i den relevante faglitteratur om det valgte emne. Udarbejdes synopsen af en gruppe, består den mundtlige individuelle prøve af fremlæggelse af selvstændigt udviklede aspekter af eller problemstillinger inden for den fælles ramme, der under prøven udfoldes i en diskussion med eksaminator.
Den skriftlig og mundtlige del bedømmes under ét.