[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De faglige mål er, at den studerende
Disciplinen skal bibringe den studerende grundlæggende praktisk erfaring med at skabe musikalske forløb med computeren som primært værktøj, samt perspektiverende teoretisk forståelse af denne produktionsform som teknologisk, kulturel og æstetisk praksis.
Ingen
Pia Rasmussen
Undervisningen veksler mellem teoretiske studier og praktiske øvelser med inddragelse af såvel individuelle som gruppebaserede arbejdsformer.
Anbefalet litteratur:
uddrag fra
Manning, Peter (2004) : Electronic and Computer Music, Oxford University Press
Theberge, Paul: Any Sound You Can Imagine, Wesleyan University Press,1997
Artikler som:
Breinbjerg, Morten: Musikkens Interfaces, Skriftserie fra Center for Digital Æstetik-forskning, nr.11, 2006
Okkels, Ingeborg og Anders Conrad: Bricoleur and Engineer in computer music. Paper til International Computer Music Conference 2000 (ICMC) i Berlin.
Tirsdag 8-11
Auditorium A og lokale 1+2
Prøveform: Kombineret skriftlig/mundtlig, varighed af mundtlig prøve 20 min. inklusive bedømmelse
Nærmere bestemmelser:
Den mundtlige del af prøven har karakter af en fremlæggelse og kommentering af en af eksaminanden udarbejdet musikalsk produktion. En uge før prøvens afholdelse afleveres den musikalske produktion i digitalt fikseret form sammen med en skriftlig kommentar, der indeholder en præsentation af den musikalske produktion, dens idé, samt en redegørelse for produktionens tilblivelse (omfang: 3-5 sider). Kommentaren indgår modificerende i den samlede bedømmelse.