Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

Bachelorprojekt - Begivenhedskultur ( forår 2009 - 15 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: BA
  • Semester/kvarter: 1 semester.
  • Timer per uge: 3
  • Deltagerbegrænsning: Ingen.
  • Undervisningssted: Århus
  • Hovedområde: Det Humanistiske Fakultet
  • Udbud ID: 12498

Formål

Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:

  • Viser færdighed i at anvende fagets teorier og metoder på et selvvalgt genstandsfelt.
  • Demonstrerer evne til analyse af markedsorienterede kulturelle strategier.
  • Demonstrerer evne til at vurdere og diskutere den valgte begivenhedskulturelle case ud fra et markedsføringsperspektiv. 
  • Demonstrerer evne til at formidle et stof med anvendelse af forskellige mediers udtryksformer.

Indhold

Denne disciplin introducerer til centrale teorier indenfor den tendentielle sammenblanding af kommercielle, kulturelle og kunstneriske interesser, som oplevelsesøkonomien tematiserer. Forløbet tematiserer kulturanalysen og dermed hele fagets anvendelighed i forhold til den konkrete udformning af oplevelseskulturelle og oplevelsesøkonomiske tiltag i forskellige medier og genrer. Disciplinen vil indeholde en indføring i teorier omkring branding og markedskommunikation og nye markedsføringsstrategier

Faglige forudsætninger

Adgangskravet til tilvalget er 1½ beståede studier inden for et andet fagområde

Underviser

Britta Timm Knudsen og Dorthe Refslund Christensen

Undervisnings- og arbejdsform

Undervisningen foregår som forelæsninger på store hold samt holdundervisning på mindre hold. Der anvendes i udstrakt grad eksterne undervisere fra forskellige fag og brancher med fast tovholder. Der etableres faste læsegrupper og der arbejdes med processkrivning igennem hele forløbet. De studerendes synopsisudkast indarbejdes i forløbet.

Litteratur

Kapferer, Jean-Noël (2001): StrategicBrand Management , Kogan Page 2001

Esmann Andersen, Sophie, 2006, Abrand new world - a new brand world . Arbejdspapir fra Center forVirksomhedskommunikation, 2006

Bemærkninger

Ovennævnte gælder for 2007-studieordningen. Hvis du følger en anden ordning, henvises til denne: http://www.humaniora.au.dk/uddannelse/studieordn/suppleringsfag

Studieordning og bedømmelse


Suppleringsfaget i begivenhedskultur

  • Fri.hj.opg.ind., bedømt efter 7-skala med ekstern censur
  • Mundtlig, bedømt efter 7-skala med ekstern censur


Prøven aflægges på én af følgende to måder:

  1. Prøven aflægges som fri skriftlig opgave individuelt eller i gruppe med mulighed for individuel bedømmelse. Omfang 15 sider. Opgaven skal indeholde et resumé på engelsk (eller et andet europæisk hovedsprog) på maks. 1 side. I bedømmelsen vægtes det faglig indhold højest, mens resumeet indgår modificerende.
  2. Prøven aflægges som fri mundtlig prøve med synopsis, individuelt eller i gruppe. Synopsisomfang 8 sider.