[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
o viser indgående kendskab til og forståelse af det valgte emne
o arbejder selvstændigt, kritisk og metodisk med sit emne.
Formålet med disciplinen er, at den studerende opnår en dybtgående indsigt i et afgrænset emne inden for tyskfagets sproglige, litterære/kulturelle eller historisk/samfundsmæssige dimension. Den studerende skal udvikle sin evne til at arbejde selvstændigt, kritisk og metodisk med faglige problemstillinger gennem en videreudvikling af de metodiske færdigheder, der er erhvervet på bacheloruddannelsen. Formålet opnås gennem aktiv deltagelse i undervisningen, herunder diskussion og fremlæggelse af videnskabelige teorier og synspunkter, samt i udarbejdelsen af en skriftlig opgave.
Ingen
Steffen Krogh og Katja Gorbahn
Undervisningen gennemføres som holdundervisning. Undervisningsformen vil variere i overensstemmelse med emnets art og indhold.
Tysk eller dansk
(Steffen Krogh) Frédéric Hartweg - Klaus P. Wegera: Frühneuhochdeutsch, 2. Aufl., Max Niemeyer Verlag, Tübingen.
(Katja Gorbahn) Inge Stephan, Alexandra Tacke (Hg.): Nachbilder der RAF, Köln u.a. 2008.
Individuel fri skriftlig hjemmeopgave. Den skriftlige hjemmeopgave skal have et omfang af 14-16 sider. Prøven aflægges sammen med prøven i Skriftlig formidling. Den studerende skal med udgangspunkt i det valgte emne udarbejde en skriftlig hjemmeopgave om et aspekt af eller i tilknytning til emnet.