[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af disciplinens prøver vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
Den studerende arbejder i en kulturinstitution eller lignende i et omfang svarende til minimum én måneds fuldtidsbeskæftigelse. I dette praktikforløb oparbejdes indgående kendskab til kulturinstitutionens praktiske organisation og funktion.
Praktikstedet skal godkendes af faglæreren (eksaminator), og der skal forlods udfærdiges en praktikaftale (kontrakt) mellem kulturinstitutionen og den studerende. Bagefter skal den studerende skriftligt dokumentere, at omfangskravene til praktikperioden er opfyldt.
Kvalifikationer på kandidatuddannelsesniveau
Henrik Kaare Nielsen
Der er ikke undervisning i forbindelse med disciplinen, idet såvel disciplinen Kulturteori og -analyse som disciplinen Organisationsforståelse og -analyse giver en teoretisk baggrund for feltstudiearbejdet.
Se semesterplan for Organisationsforståelse og -analyse
Der er ikke undervisning i forbindelse med disciplinen, idet såvel disciplinen Kulturteori og -analyse som disciplinen Organisationsforståelse og -analyse giver en teoretisk baggrund for feltstudiearbejdet.
Der er således ikke litteraturangivelser til disciplinen.
Se semesterplan for Organisationsforståelse og -analyse
Vejledende omfang 20 sider pr. studerende.
Prøven aflægges som en skriftlig gruppeprøve efterfulgt af individuel mundtlig eksamen. Gruppen skal minimalt bestå af tre studerende. Gruppens deltagere må ikke have udført praktikarbejde i samme institution. Den skriftlige del er en fri, skriftlig hjemmeopgave. Den omfatter 1) en beskrivelse og analyse af de institutioner, hvor de studerende har været i praktik; 2) en redegørelse for og analyse af de gjorte erfaringer; 3) formulering af en eller flere fælles problemstillinger på basis af gruppedeltagernes feltstudier. Den skriftlige opgaves vejledende omfang er 20 sider pr. studerende. Mindst 15 sider skal kunne gøres til genstand for individuel bedømmelse.
Den mundtlige eksamination former sig som en dialog med udgangspunkt i feltstudierapporten.