[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af disciplinens prøver vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende:
Formålet med disciplinen er en indføring i de enkeltmediale udtryksdimensioner (tekst, billede, lyd, iscenesættelse) og disses særlige virkemåder og forskellige brug, herunder de respektive kunstarter (litteratur, billedkunst, musik og teater). Udtryksdimensionerne studeres i deres aktuelle udfoldelse, herunder i deres kombinationer, og set i relation til deres historiske tilblivelser, traditioner og forandringer. Der arbejdes analytisk med æstetiske betydningsprocesser og med æstetiske produktionsprocesser, enkelt- og multimedialt. Der arbejdes endvidere med studieintroducerende elementer, herunder brug af bibliotek samt centrale værktøjer og teknikker i arbejdet med litteratur- og informationssøgning bredt og gennem forskellige medier, men med særligt fokus på IT og internet, herunder introducerende til forskellige databaser og søgemaskiner.
Ingen
Tværfagligt underviserteam: André W. Hansen, Exe Christoffersen, Ansa Lønstrup m.fl.
Der arbejdes med workshops, øvelsesopgaver, pilotprojekter m.m., som er tilrettelagt af en laboratorieansvarlig og et lærerteam, der tilsammen dækker alle mediale udtryksdimensioner.
Tirsdage 8-14 og torsdage 8-14. Første gang 3. feb.
Der vil foreligge et kompendium som rummer centrale analytiske og metodologiske tekster, spændende fra Wolfgang Kemps "The Work of Art and Its Beholder: The Methodology of the Aesthetic of Reception" til Christoph Cox , Daniel Warner: "Audio Culture" og Torunn Kjølner: "Devising". Afdeling for Dramaturgi, 2008 (in print).
Bygn. 1584, lok. 112
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a) Ved undervisningsdeltagelse og en fri skriftlig opgave, 10-12 sider
b) Ved en bunden skriftlig prøve, varighed: 14 dage, efterfulgt af mundtlig prøve, 30 min. inklusive bedømmelse
Nærmere bestemmelser:
a) Deltagelse i a-prøven forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen samt tilfredsstillende besvarelser af løbende øvelsesopgaver. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition af undervisningsdeltagelsen.
b) Der opgives værker af et nærmere angivet omfang. Den bundne skriftlige prøve omfatter analyse af flere, forskellige eksempler på enkelt- og tværmediale udtryksdimensioner eller værker udvalgt blandt de opgivne værker. Den mundtlige prøve tager udgangspunkt i den skriftlige opgavebesvarelse og former sig som en diskussion, der inddrager opgivne værker og litteratur, idet den skriftlige besvarelse perspektiveres i relation hertil.