[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
Denne disciplin introducerer til centrale teorier indenfor den tendentielle sammenblanding af kommercielle, kulturelle og kunstneriske interesser, som oplevelsesøkonomien tematiserer. Forløbet tematiserer kulturanalysen og dermed hele fagets anvendelighed i forhold til den konkrete udformning af oplevelseskulturelle og oplevelsesøkonomiske tiltag i forskellige medier og genrer. Disciplinen vil indeholde en indføring i teorier omkring branding og markedskommunikation og nye markedsføringsstrategier
Adgangskravet til tilvalget er 1½ beståede studier inden for et andet fagområde
Dorthe Refslund Christensen
Undervisningen foregår som forelæsninger på store hold samt holdundervisning på mindre hold. Der anvendes i udstrakt grad eksterne undervisere fra forskellige fag og brancher med fast tovholder. Der etableres faste læsegrupper og der arbejdes med processkrivning igennem hele forløbet. De studerendes synopsisudkast indarbejdes i forløbet.
Kapferer, Jean-Noël (2001): StrategicBrand Management , Kogan Page 2001
Esmann Andersen, Sophie, 2006, Abrand new world - a new brand world . Arbejdspapir fra Center forVirksomhedskommunikation, 2006
Ovennævnte gælder for 2007-studieordningen. Hvis du følger en anden ordning, henvises til denne: http://www.humaniora.au.dk/uddannelse/studieordn/suppleringsfag
Der optages kun studerende på hele Begivenhedskultur-uddannelsen.
Prøven aflægges på én af følgende to måder: