[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Formålet med Åbent projektarbejde er at give den studerende mulighed for at præge studieforløbet hvis der ønskes øget specialisering indenfor et fagområde. Herunder, at der gennemføres et problemorienteret projektarbejde, hvor den studerende i det valgte projektarbejde får lejlighed til selvstændigt at anvende dele af den allerede erhvervede grundfaglige viden samt på egen hånd at indsamle og tilegne sig ny viden.
Kursets indhold skal udarbejdes i samarbejde mellem den studerende og vejlederen. Indholdet nedskrives i "projektkontrakten".
Det forudsættes at den studerende har en grundlæggende indsigt i den allerede erhvervede grundfaglige viden, som er relevant for valgte problemstilling. Endvidere forudsættes det at den studerende har generelle egenskaber for projektarbejde og skriftlig afrapportering.
Kursusvejlederen skal findes indenfor relevant Institut på det Jordbrugsvidenskabelige Fakultet.
Hovedparten af undervisningsaktiviteten består i selvstændigt projektarbejde styret af den/de studerende understøttet af vejledning fra en faglig vejleder. Gennem en problemanalyse udarbejdes en problemformulering, der skal godkendes af vejlederne. Med oplæg fra den studerende aftales en arbejdsplan og tidsplan for projektet. Der aftales en faste vejledermøder med skriftlig oplæg fra den studerende. Rapportudarbejdelsen foretages selvstændigt. Projektarbejdet afsluttes inden eksamensperioden i det respektive semester.
Litteraturen søges selv eller i samarbejde med vejleder. Omfang af litteratur der forventes inddraget i opgaven fastsættes sammen med vejleder under hensyn til opgavens omfang.
Specifikke læringsmål udarbejdes i samarbejde mellem den studerende og vejlederen. Læringsmålet nedskrives i "projektkontrakten". Dog skal læringsmålene som minimum indeholde:
Udarbejdelse af skriftlig rapport. Der afholdes seminar. Bedømmes efter 7-trins skalaen under medvirken af intern censor.
Vejlederen er forpligtet til at give de(n) studerende en faglig og en metodisk kritik