[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have et grundlag for at forstå Systemudvikling, specielt eksperimentel systemudvikling med brugerinddragelse og pratisk erfaring med en række teknikker og metoder for eksperimentel systemudvikling. Deltagerne vil efter kurset have praktisk erfaring med gennemførelsen af et eksperimentielt projekt med brugerdeltagelse og ha et grundlag for at forstå forskellige typer af systemudviklingsprocesser. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at søge information på egen hånd, til at planlægge og gennemfører projekter, til at formidle og kommunikere faglige problemstillinger og til at læse og forstå videnskabelige artikler
3 Statusrapporter
Teknikker til konstruktion af scenarier, prototyper, samt til brugersamarbejde i forbindelse med analyse, design og evaluering. Arbejdsformer til planlægning af process og produkt.
Gennemførelse af de tidlige dele af et projekt med vægt på iteration og brugerdeltagelse. Reflektion over proces og produkt. Forskellige typer af projektmodeller og begreber til af forstå sådanne.
Interaktionsdesign
Susanne Bødker
Forelæsninger og øvelser
Benyon, Turner & Turner: Designing Interactive Systems, samt noter
Aula
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
http://science.au.dk/uddannelse/undervisning/laeseplan/
Eksamen: 4. kvarter
Placering: Uge 25
Reeksamen: August
Datalogisk Institut
Projekt og fremlæggelse (20 min), 7-skala, ekstern censur.