[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
Matematisk problembehandlings- og modelleringskompetence.
Tilfældigheds- og sandsynlighedsbegrebet, kombinatorisk sandsynlighedsregning, udvalgte standardfordelinger for stokastiske variable; statistik, herunder parameterestimation, hypotesetestning og regressionsanalyse; differentialligningssystemer og numerisk og analytisk løsning heraf
Et regneark og et gennemgående CAS-værktøjsprogram
To be announced
Et kursus, der afvikles som en vekselvirkning mellem foredrag, gruppearbejde og fælles diskussioner.
Project
B
: That the students develop
comprehensive knowledge and judgement with regard to the use of mathematics in other disciplines and fields of practice
, as they are expressed through the construction and use of mathematical models.
Project
C
: That the students develop
comprehensive knowledge and judgement with regard to the historical development of mathematics as a teaching subject
, primarily based on the situation in Denmark, but with the possibility of comparison with the development in other countries.
Project
D
: That the students develop
comprehensive knowledge and judgement with regard to progression and continuity in the teaching of mathematics in Denmark
.
Dansk
annonceres senere
Ved kurset foretages intern godkendelse af individuel eller
gruppevis besvarelse af 3-5 opgaver af forskellig karakter,
stillet og besvaret inden for angivne frister i løbet af
undervisningsforløbet. Disse godkendte opgavebesvarelser udgør
tilsammen en portefølje, som i en gennemskrevet version
afleveres til Studieadministrationen indenfor de herfra udmeldte
frister. Dette er forudsætningen for at kunne gå til individuel
mundtlig eksamen af maksimalt 45 minutters varighed inklusive
votering. Den mundtlige eksamination tager udgangspunkt i en på
forhånd lodtrukket af de indleverede opgavebesvarelser, men
inddrager i øvrigt den samlede opgaveportefølje. Med den
lodtrukne opgavebesvarelse følger en tilhørende tekst fra
kurset, som skal inddrages i samtalen mellem den studerende,
censor og eksaminator. Hvilken del af porteføljen der er blevet
lodtrukket og hvilken tekst der af eksaminator er valgt som den
ledsagende, meddeles de studerende af Studieadministrationen
senest en uge efter afleveringsfristens udløb. Bedømmelse sker
på grundlag af en vurdering af den udtrukne del af porteføljen
og den studerendes individuelle mundtlige præstation ved
eksaminationen.