[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag :
- demonstrere indsigt i almen- og fagdidaktisk begrebs- og teoridannelse
- analysere lærings- og dannelsesmæssige forhold, der gør sig gældende for praktiske og sansebårne handlinger og for omgang med ting og rum.
Modulet fokuserer på samspillet mellem materialitet og menneskers sanselige erfarings- og dannelsesprocesser set i et områdedidaktisk perspektiv, og der introduceres og diskuteres især pædagogiske, psykologiske, praktisk-æstetiske, design- og kulturanalytiske teorier og metoder. Materielt og kropsligt funderede læreprocesser reflekteres ind i spændingsfeltet mellem teoretisk og praktisk læring i skabelsen, brugen og bortskaffelsen af ting med perspektivering til hverdagskultur, køn og dannelse. Menneskelivets konkrete, praktisk-manuelle og kulturelle aktiviteter begrebsliggøres med henblik på større opmærksomhed over for disse aktiviteters betydning for læring, identitetsdannelse og skabelse af "det gode liv" samt større opmærksomhed over for, hvilke implikationer disse forhold har for uddannelse, arbejds- og fritidsliv.
Undervisningsplan i pdf-format
Jakub Heinesen
Bent Illum
Sara Hanghøj
Hvor intet andet er angivet tilrettelægges undervisningen som en variation af forelæsninger, projektorienterede forløb og oplæg fra studerende, jf. i øvrigt studievejledningen.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Annonceres senere
Se studieordningen for yderligere information.