[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et videnskabeligt grundlag, forstået som et kritisk, systematisk, teoretisk og empirisk funderet grundlag:
- analysere og vurdere problemstillinger i samspillet mellem læring, didaktik (herunder fagdidaktik og institutionsdidaktik) og curriculum
- formulere og begrunde forslag til løsning af problemer i forbindelse med planlægning og gennemførelse af undervisning og vejledning.
Modulet behandler klassiske og moderne teorier vedrørende læring og undervisning. Der arbejdes med didaktik og curriculum som videnskab og som planlægnings- og refleksionsaktivitet. Modulet inddrager endvidere forskningsfelter som sammenlignende (fag)didaktik og institutionsdidaktik.
Annonceres senere
Forelæsninger, projektorienterede forløb og oplæg fra de studerende.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Se undervisningsplan
Undervisningsplan i pdf format
Se studieordningen for yderligere information.