[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have et grundlag for at forstå den historiske udvikling i forhold til design som en skabende praksis og dets samvirken med den samfundsmæssige udvikling. Perspektivere forskellige design tilgange, og deraf følgende designteorier typisk båret af idealer og politiske perspektiver. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at formidle og kommunikere faglige problemstillinger.
Aflevering af 2-3 Design opgaver
På trods af at de forskellige designperspektiver havde deres storhed på bestemte tidspunkter er de alle at finde i mere eller mindre rendyrket grad i de produkter vi omgiver os med til hverdag. Kurset vil introducere de fremherskende "designskoler" (e.g. Bauhaus, Ulm, Cranbrook) og deres tænkning op gennem det 20 århundrede.
Ingen
Martin Ludvigsen
Forelæsninger og øvelser
Dansk
Kommer senere
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
http://science.au.dk/uddannelse/undervisning/laeseplan/
Eksamen: 4. kvarter
Placering: Uge 23
Reeksamen: August
Datalogisk Institut
Project, mundtlig eksamen (20min) uden forberedelse , ekstern censur, 7 skala.