[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have et grundlag for at forstå de æstetiske aspekter ved design af interaktion i forhold til pervasive computing miljøer og praktisk erfaring med fremkaldelse af æstetiske oplevelser gennem design. Kursets arbejdsform vil også træne deltagernes evne til at formidle og kommunikere faglige problemstillinger og til at læse og forstå videnskabelige artikler.
Projekt
Med afsæt i litteraturen produceret i Center for Interactive Spaces (primært Petersen og Krogh), samt ”Technology as Experience” McCarthy, Wright, sættes de studerende i stand til at analysere og forstå et artefakts æstetiske potentiale. Teorierne og analyserne danner grundlag og retning for et praktisk rettet design arbejde, hvor der bygges videre på færdigheder og viden etableret gennem ”fysisk design”, ”Interaktionsdesign” samt ”advanced physical computing” .
Fysisk design
Peter Gall Krogh
Forelæsninger og øvelser
Dansk
Artikler tilgængelige fra web site
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
http://science.au.dk/uddannelse/undervisning/laeseplan/
Maj/juni, reeksamen i august
Datalogisk Institut
Projekt og mundtlig eksamen (20 min) uden forberedelse
7-skala, intern censur