[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Formålet med kurset er, at de studerende får erfaringer med og videreudvikler deres viden om individ- og gruppeudvikling i idræt med særlig henblik på at kunne analysere, iværksætte og begrunde idrætspraksis baseret på kamp- og konkurrencebegreber. Endvidere er det formålet, at den studerende får indsigt i faktorer, der kan have indflydelse på talentudvikling.
Mødepligt til 2-dagesseminaret.
Med udgangspunkt i såvel individuel idrætspraksis som i holdidrætter arbejdes der i en kombination af praktik og teori med analyse af teknisk træning, taktiske aspekter og gruppeudviklingsprocesser.
Endvidere vil der være fokus på sociologiske og psykologiske problemstillinger i relation til talentudvikling.
Optagelseskrav til bacheloruddannelsen
Jens Behrend Christensen
42 lektioner. 2 ugentlige undervisningsgange a 3 lektioner i 3 uger samt et 2-dagesseminar.
Undervisningen foregår som forelæsninger, holdundervisning og gruppearbejde og omfatter både praktik og teori.
Rune Høigaard: Gruppedynamikk i idrett
Kompendium til kurset
Ordinær eksamen efter 3. kvarter. Reeksamen i august.
Ved kursets afslutning forventes den studerende at kunne
Synopsis med mundtligt forsvar
3 hverdage før eksamen afleveres en synopsis, hvis emne lægger op en mundtlig fremlæggelse og evt. en praksisdemonstration (f.eks. ved hjælp af en videooptagelse af praksisdelen).
Synopsen kan være udført af 1-3 studerende. Omfang: 6, 9, 12 sider for hhv. 1, 2 og 3 studerende. Den mundtlige eksamination er individuel og af 20 minutters varighed pr. studerende.
Intern censur efter 7-trinsskalaen.