[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
At den studerende oparbejder kompetencer i praktisk udøvelse af og akademisk refleksion over identifikation og analyse af relevante problemstillinger inden for det it-didaktiske felt, ligesom den studerende kvalificerer sine erfaringer med og metodiske refleksioner over empirisk forskning inden for det it-didaktiske felt.
At den studerende tilegner sig viden om identifikation af relevante it-didaktiske problemstillinger og i relation hertil bliver i stand til at designe, gennemføre og konkludere på undersøgelse af en it-didaktisk problemstilling.
Via projektarbejdet bliver den studerende i stand til at:
Omdrejningspunktet for modulet er de studerendes selvstændige projektarbejde med en empirisk undersøgelse af en problematik i relation til it-didaktisk design. Der vil på modulet blive afholdt temaseminarer i relation til de studerendes konkrete projekter. Et element på disse seminarer vil være sammenhængen mellem forskningsspørgsmål, teoretiske forståelser, metodeovervejelser, anvendelse af forskningsmetoder samt analyse- og formidlingsmetode. Der vil være løbende fokus på integration af it, dels som element i den undersøgte empiri, dels som led i arbejdet med empiriindsamling og -bearbejdning.
Lars Birch Andreasen og Rikke Ørngren
Temaseminarer med oplæg, øvelser og gensidig respons, og vejledning.
Dansk
Kompendie kan købes på biblioteket på DPU
Se studieordningen for yderligere information.