[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Specialeseminarerne skal støtte og inspirere de studerendes arbejde med specialet.
Specialet skal dokumentere færdigheder i at anvende videnskabelige teorier, empirisk baseret viden og forskningsmetoder under arbejdet med et fagligt afgrænset emne inden for det it-didaktiske felt. Emnet afgrænses af den/de studerende selv. Emneafgrænsningen skal godkendes af en af studielederen udpeget vejleder. Samtidig med tilmeldingen til specialet fastsættes en afleveringsfrist som bekendtgøres for den/de studerende.
En række temaer om kvaliteter i og krav til specialer bliver præsenteret i oplæg og til diskussion. Herudover kan deltagerne bringe emner op.
Den studerende skal være igang med sit speciale projekt
Karin Levinsen, kale@dpu.dk
Oplæg om generelle temaer vedrørende universitetsspecialer samt drøftelser med udgangspunkt i studerendes fremlæggelse af egne projekter.
dansk
P. S. Jørgensen: Formalia i opgaver på videregående uddannelser. Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2001
P. S. Jørgensen & L. Rienecker: Specielt om specialer: hovedsageligt om hovedopgaver - koncentreret om kandidatafhandlinger. 3. udgave. Frederiksberg: Samfundslitteratur, 2006.
P. F. Laursen: Hvad siger specialerne om, hvad de studerende har lært? I Grønsved (red): Hvad lærer de studerende, hvordan lærer de, og hvad fører uddannelsen til? København: DPU's Forlag, 2005, s. 73-86
Referencestandard. Manual til udarbejdelse af litteraturhenvisninger.
www.dpb.dpu.dk/service/studieservice/referencestandard.
Undervisningsplan i pdf format
ingen