[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
den studerende skal demonstrere evne til at arbejde med en større mængde japansksprogligt materiale og anvende dette i en faglig kontekst. Desuden skal den studerende kunne placere de opgivne tekster i deres kulturelle, historiske og samfundsmæssige kontekst.
Gennem læsning af tekster på moderne japansk (forskningslitteratur, litterære værker, artikler osv.) diskuteres deres kulturelle, historiske og/eller samfundsmæssige kontekst. Forløbet træner de studerendes evne til bearbejdelse af større mængder tekst og til anvendelse af teksterne i forskellige situationer, såsom redegørelse for deres indhold på dansk. Med underviserens hjælp skal de studerende desuden trænes i selv at finde relevant materiale på japansk indenfor deres interesseområde. Undervisningen forbereder den studerende bl.a. til eksamen i tekstanalyse.
Kursets indhold bliver hvert semester tilrettelagt på ny i samarbejde med deltagerne. Tekstmateriale vælges indenfor de emner deltagerne vælger i begyndelse af forløbet. Da deltagerne kan vælge forskellige områder og tekster forudsætter kurset en del individuel forberedelse udover undervisningstimerne.
Den studerende kan først indstille sig til prøverne i det sproglige modul, når alle de propædeutiske prøver er bestået.
Anemone Platz
Undervisningen indgår som en del af holdundervisningen, baseret primært på træning i at læse, forstå og diskutere/analysere indholdsmæssigt en større mængde japanske tekster af forskellige genrer.
Dansk/japansk/engelsk
Tekstmateriale vælges indenfor de emner deltagere vælger i begyndelse af forløbet.