[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelse lægges vægt på i hvilket omfang den studerende
Denne disciplin udgøres af et projekt, der skal dokumentere, at den studerende har erhvervet sig teoretisk indsigt, de nødvendige metodiske færdigheder og empirisk kundskab til selvstændigt at kunne behandle et mindre videnskabeligt problem eller belyse et afgrænset problem. Projektet skal være tværfagligt, forstået på den måde at den studerende i projektet skal inddrage andre fagligheder sammen med den lingvistiske faglighed. Den studerende kan skrive opgaven i forbindelse med et undervisningsforløb, men kan også få en personlig vejleder i forbindelse med projektet. I begge tilfælde skal afgrænsning af emne og planlægning af projektforløb aftales med vejleder.
Vejleder
Der hører ikke særlige undervisningsformer til denne eksamen. Der er muligt at skrive opgaven i forbindelse med et passende undervisningsforløb. Projektets emne, metode og litteratur skal aftales med og godkendes af vejleder.
Prøven er en fri, skriftlig og mundtlig prøve.
Omfang for den skriftlige del: max. 20 sider pr. studerende
Varighed for den mundtlige prøve: 45 min. (inkl. censur)
Foreberedelsestid: 45 min.
Hjælpemidler: Alle
Bachelorprojekt skal forsynes med et resumé på et fremmedsprog på max 1 side. Engelsk er på forhånd godkendt som fremmedsprog, og for andre sprog skal man spørge vejlederen. Hvis et bachelorprojekt er skrevet på et fremmedsprog, bortset fra norsk og svensk, kan resuméet skrives på dansk. Resuméet indgår modificerende i den samlede bedømmelse.
Der skal til opgaven foreligge en fyldestgørende litteraturliste.
Emnet for opgaven aftales med vejleder.
Opgaven afleveres senest 14 dage før den mundtlige prøve.
Den skriftlige del af prøven kan udarbejdes i samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse.
Prøven må have deltagelse af max. 3 studerende.
Til brug ved den mundtlige eksamen udleveres et eller flere spørgsmål, der kan danne udgangspunkt for en drøftelse af den indleverede opgave og emnet. Den mundtlige eksamen omfatter en fremstilling fra eksaminandens side samt en diskussion mellem den studerende, eksaminator og censor med udgangspunkt i den udarbejdede projektopgave. Eksaminationstiden fordeles ligeligt mellem en fremstilling fra eksaminandens side og en dialog mellem eksaminator og eksaminand, hvori censor kan deltage.
Der foretages en samlet bedømmelse af projektopgaven og den mundtlige præstation.