[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på den studerendes
De studerende introduceres til et generelt litterært emne, som integrerer dimensionerne fra de obligatoriske kurser på de første tre semestre (f.eks. oversættelse og genfortolkning; tradition og avantgarde; litterære og kulturelle konstruktioner) i et antal introduktionsforelæsninger af underviseren og gæsteforelæsere. Individuelt eller i grupper udarbejdes et specifikt projekt, hvor underviseren fungerer som vejleder.
Den studerende kan først indstille sig til prøven i Emneprojekt, når prøverne i Litteratur og Samfund, Tekstanalyse/tekstteori 1 og 2, Periodestudie, Litteraturhistorie 1 og 2 og Kritikhistorie er bestået.
Karen-Margrethe Simonsen
Undervisningsformen vil bestå af en kombination af oplæg fra underviseren og projektarbejde med vejledning.
Torsdag 11.00 - 14.00
Dansk
Værker om litteraturhistoriske problemstillinger og litteraturhistorieskrivning, fx. Walter Benjamin: "Litteraturgeschichte" og Wlad Godzich: "Emergent Literature and Comparative Literature"
Der er tale om et projektforløb, hvor der skal aftales nærmere indhold og derfor ikke kan udstikkes mere litteratur end dette.
Bygning 1584
Lokale 212
Prøven i emneprojekt aflægges i to dele:
1) Fri skriftlig hjemmeopgave (14-16 sider pr. studerende) eller produkt med tilhørende rapport (7-8 sider pr. studerende)
2) Mundtligt forsvar, 15 min. eksamination inklusive bedømmelse
Første del af prøven aflægges enten som en fri skriftlig hjemmeopgave eller et produkt (f.eks. en internethjemmeside, en videoproduktion eller en udstilling) med tilhørende arbejdsrapport. Prøven kan aflægges individuelt eller i en gruppe med max 5 deltagere, således at hele den frie skriftlige hjemmeopgave hhv. arbejdsrapporten, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse. Aflægges prøven som et produkt med tilhørende arbejdsrapport, vægter produktet 2/3 og rapporten 1/3.
Anden del af prøven er individuel og aflægges i form af et mundtligt forsvar og diskussion med vejleder og censor.