[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Formålet med projektet er at bibringe den studerende erfaring med gennemførelse af et selvstændigt teambaseret projektarbejde, der munder ud i en samlet skriftlig fremstilling. Projektet udvikles i tilknytning til undervisningsforløbet i medieanalyse. På baggrund heraf arbejdes der i mindre grupper selvstændigt med forskellige fokuserede problemstillinger, hvor kvalifikationer og kompetencer fra modulet medieteori og mediebrug inddrages. Projektet skal tillige inddrage viden, teorier og metoder fra den studerendes centrale fag og således afspejle hovedvægten i uddannelsen. Forløbet har to elementer - først en kort undervisningsdel med vægt på introduktioner til kommunikationsteori og analyse- og metodeteori i forhold til trykte medier, fastbilledanalyse og webkommunikation. Herefter følger et vejledningsforløb, der kvalificeres af gensidige fremlæggelser og kritik på holdniveau.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
De studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal den studerende erhverve sig følgende faglige og sociale kompetencer:
Forudsætningen for at indstille sig til prøven i Bachelorprojekt, er halvanden års beståede studier (90 ECTS point) på de første to år af bacheloruddannelsen.
Fagansvarlig: Henrik Bødker
Undervisningen gennemføres som forelæsninger kombineret med diskussioner og deltageroplæg.
Prøveform: Skriftlig
Nærmere bestemmelser: Prøven kan aflægges på to måder:
a) Hvis den studerende aktivt, regelmæssigt og tilfredsstillende har fulgt undervisningen samt afleveret mindre opgaver i forløbet, er prøven en fri hjemmeopgave. Opgaven kan udarbejdes i samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse. I gruppen kan maksimalt indgå 4 studerende. Den skriftlige eksamensopgaves omfang er 15-20 sider for én studerende. Opgaven skal
indeholde et resumé på et fremmedsprog på maks. 1 side per studerende. I bedømmelsen vægtes det faglig indhold højest, mens resuméet indgår modificerende.
Prøveform:
Fri hjemmeopgave.
Censur og bedømmelse:
Ekstern censur, 7-skala.
Vægtning:
15 ECTS-point.
b) Uden undervisningsdeltagelse er prøven en bunden, skriftlig hjemmeopgave. Opgaven kan udarbejdes i samarbejde med andre studerende, dog således at alle dele af opgaven, undtagen
problemformulering og konklusion, kan gøres til genstand for individuel bedømmelse. Den skriftlige eksamensopgaves omfang er 20-25 sider for én studerende. Opgaven skal indeholde et resumé på et fremmedsprog på maks. 1 side per studerende. I bedømmelsen vægtes det faglig indhold højest, mens resuméet indgår modificerende.
Prøveform:
Bunden, skriftlig hjemmeopgave.
Varighed:
30 dage.
Censur og bedømmelse:
Ekstern censur, 7-skala.
Vægtning:
15 ECTS-point.