[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Den studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal den studerende erhverve sig følgende faglige og sociale kompetencer:
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
Formålet med disciplinen er at give de studerende viden om og forståelse af relationen mellem medier og publikum. Teoretisk introduceres til receptionsteorier og forskningstraditioner inden for publikumsforskningen i skæringspunktet mellem humaniora og samfundsvidenskab.
Den studerende kan først indstille sig til prøven i Mediereceptionsanalyse II, når prøven i Mediereceptionsanalyse I er bestået.
Iben Have og Kasper Bering Liisberg
Undervisningen gennemføres som forelæsninger kombineret med diskussioner og deltageroplæg. Forløbet foregår som en vekselvirkning mellem teoretisk og metodisk introduktion samt øvelser og de studerendes egne empiriske projekter i grupper under vejledning.
Schrøder, m.fl., Researching Audiences, Oxford University Press 2003
Kvale, InterView. Introduktion til det kvalitative forskningsinterview, Hans Reitzels Forlag 1994
Halkier. Fokusgrupper, Samfundslitteratur, 2008
Prøven kan aflægges på to måder:
a) undervisningsdeltagelse
b) uden tilknytning til undervisningen.
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen (75% tilstedevær samt udarbejdelse af arbejdsopgaver i forbindelse med forløbet) er prøven bestået ved denne dokumenterede deltagelse i undervisningen.
Prøveform
: Undervisningsdeltagelse.
Censur og bedømmelse
: Intern censur, bestået/ikke bestået.
Vægtning
: 5 ECTS-point.
b) Foreligger der ikke undervisningsdeltagelse, skal der udarbejdes en bunden skriftlig hjemmeopgave. Omfang 10-15 sider.
Prøveform
: Bunden skriftlig hjemmeopgave.
Varighed
: 30 dage
Censur og bedømmelse
: Intern censur, bestået/ikke bestået.
Vægtning
: 5 ECTS-point.