[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Den studerende skal opnå kvalifikationer i form af viden, forståelse og færdigheder inden for følgende områder:
Gennem arbejdet med den faglige substans skal den studerende erhverve sig følgende faglige og sociale kompetencer:
Med valgfaget får den studerende mulighed for at vælge retning inden for faget audiovisuelle medier.
Formålet er at opnå et materialekendskab til audiovisuelle medier via en produktionsmæssig praksis. Det vil ske gennem et teoretisk og praktisk arbejde med audiovisuelle mediers koder, fremstillingsformer og genrer. Desuden vil det ske gennem introduktion til produktionsudvikling og produktionsprocesser via praktiske øvelser og opgaver. Endelig vil kontekstuelle forhold skulle inddrages i produktionen af et audiovisuelt medieprodukt med særlig henblik på modtageroplevelsen.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende
Med kortfilmen som omdrejningspunkt vil I med learning-by-doing blive indført i filmproduktionens forskellige facetter. Vi starter semesteret med en mindre filmproduktion, og slutter af med en større.
Som mål for en af produktionerne vil grupperne kunne vælge mellem nogle af de mange kortfilmsfestivaller, hvor man også som studerende kan vinde hæder og ære. Det kunne f.eks. være den berlinske Going Underground http://www.goingunderground.de/default.aspx?lang=en
Anden inspiration kunne være Smosh superstjernerne fra YouTube http://www.youtube.com/watch?v=gwkCbJEnMuk eller NickyNik http://www.youtube.com/watch?v=VBxkCIOdYLE
Læg mærke til at der nu er en oversigt med datoer over forløbet i kategorien - dokumenter.
Af hensyn til planlægningen af dette kursus ogTV-Spot-kurset, ved Richard Raskin, bedes Iregistrere jer kun ét af de to steder. I kan kun følge ét kursus, og skal vælge imellemde to. De minder meget om hinanden. Den primære forskeler at det ene har TV-Spot som fokus, og dette har kortfilm som fokus.
Hvis du har spørgsmål til kurset eller har spørgsmål i øvrigt, er du altid velkommen til at kontakte mig på louis@oceannewmedia.dk
Indstilling til prøven i disciplinen Audiovisuelle medier forudsætter, at disciplinen Auditive medier er bestået.
Richard Raskin
Undervisningen gennemføres som forelæsninger kombineret med øvelser i praktisk materialekendskab og gennemførelse af konkrete produktioner i grupper under vejledning.
Dansk
Andersen, Lars Pynt. The rhetorical strategies of Danish TV advertising. PhD thesis. Copenhagen Business School, 2004.
Raskin, Richard. "A thematic typology of anti-smoking TV spots," p.o.v., - A Danish Journal of Film Studies, no. 19 (March 2005), pp. 113-135.
Raskin, Richard. " Oh Harold . A case study of a 30-second TV spot." p.o.v., - A Danish Journal of Film Studies, no. 19 (March 2005), pp. 89-112.
Raskin, Richard. " Butterfly and Firing Squad . A Comparison of Two TV Spots Representing State Terror." p.o.v., - A Danish Journal of Film Studies, no. 20 (Dec 2005), pp. 105-125.
Raskin, Richard. "Storytelling and promotional properties of the Audi ad, Tracks ," p.o.v., - A Danish Journal of Film Studies, no. 23 (March 2007), pp. 109-122.
Raskin, Richard. " Kitchen Counter : A Case Study of a Recent Danish TV Commercial," p.o.v., - A Danish Journal of Film Studies, no. 23 (March 2007), pp. 91-108.
Raskin, Richard. Kortfilmen som fortælling . Systime, 2001.
Raskin, Richard. The Art of the Short Fiction Film. A Shot by Shot Study of Nine Modern Classics . McFarland, 2002.
Raskin, Richard. "On pacing in the short fiction film." Journal of Media Practice [U.K.], Vol. 7, No. 2 (2006), pp. 159-160.
Raskin, Richard. The Art of Storytelling in the Short Fiction Film. Guidelines for Student Filmmakers. Department of Information and Media Studies, 1999.
Raskin, Richard. "Story design in the short fiction film," in Raindance Writers' Lab . Elliot Grove. London: Focal Press, 2008; pp. 119-125.
Prøveformen er undervisningsdeltagelse eller skriftlig. Prøven kan aflægges på en af to måder:
a) Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i undervisningen (75% tilstedevær samt udarbejdelse af arbejdsopgaver i forbindelse med forløbet) er prøven bestået ved denne dokumenterede deltagelse i undervisningen.
Prøveform
: Undervisningsdeltagelse
Censur og bedømmelse
: Intern censur, bestået/ikke bestået
Vægtning
: 10 ECTS-point.
b) Uden undervisningsdeltagelse er prøven en kombination af et medieprodukt samt en skriftlig og en mundtlig eksamen. Der skal udarbejdes et medieprodukt og en skriftlig arbejdsrapport i tilknytning
hertil. Omfanget er 3-5 sider pr. studerende. Den mundtlige del af eksamen har form af en diskussion mellem eksaminator og eksaminand. I eksaminationen tages der udgangspunkt i de skriftlige eksamensopgaver. Der gives en samlet karakter, hvor medieproduktet og den kombinerede eksamen vægtes ligeligt ved karakterudmålingen.
Prøveform
: Kombination af et medieprodukt samt en skriftlig og en mundtlig eksamen.
Varighed
: 30 dage til produktion og rapport, 30 minutter, inkl. censur til den mundtlige eksamen.
Censur og bedømmelse
: Intern censur, bestået/ikke bestået.
Vægtning
: 10 ECTS-point.