[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
At sikre de studerende kompetencer til at formidle nanoteknologisk forskning.
Deltagelse i introduktionsforelæsningen samt deltagelse ved mindst syv kollokvier i samme semester som den studerendes egen præsentation
Kurset indledes med 45 minutters introduktion (februar og september), hvor kursets formål og afvikling gennemgås - samtidig aftales tidsplan for selve kollokvierne.
De studerende booker en dato for afholdelse af kollokviet ved at sende en e-mail med navn, årskortnummer og datoønske til den fagansvarlige. Ledige datoer oplyses på kursets hjemmeside.
De studerende vælger samme emne som for deres bachelorprojekt og vejledes af deres bachelorvejleder.
Den studerende forbereder et 45 min. foredrag over emnet. Foredraget laves som en Power Point præstentation (eller tilsvarende).
Senest 8 dage før kollokviet afleveres titel og abstrakt (elektronisk) til den fagansvarlige.
Der afholdes prøvekollokvium i så god tid, at det er muligt, at foretage ændringer (en uge før kollokviet). Såfremt prøvekollokviet og Power Point godkendes, afholdes selve kollokviet.
Den endelige version af Power Point præsentationen afleveres elektronisk til den fagansvarlige senest 1 time før selve kollokviet.
Desuden skal den studerende deltage ved syv andre studenterkollokvier i samme semester.
Når kurset er færdigt forventes den studerende at kunne:
Bachelorgrad i nanoscience eller tilsvarende
Tina Fredsted (fagansvarlig, tf@inano.au.dk ), samt videnskabeligt personale ved iNANO.
Selvstudium under vejledning
alt efter kursisternes sproglige sammensætning.
Videnskabelig litteratur som den studerende selv identificerer.
http://aula.au.dk/courses/NANOSTUDKOL/
Annonceres løbende.
Afvikles løbende
Interdisciplinært Nanoscience Center (iNANO)
Kandidatuddannelsen i Nanoscience
Tilmelding via Selvbetjeningen. Efter tilmelding sender de studerende en e-mail med navn og årskortnummer til den fagansvarlige (Tina Fredsted, tf@inano.au.dk )
Intet at tilføje.
Bestået/ikke-bestået på baggrund af abstrakt, Power Point præsentation og foredrag, samt aktiv deltagelse ved 7 andre studenterkollokvier.