[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Gennem bearbejdning af primærtekster tilegner den studerende sig et grundlæggende kend¬skab til Bourdieus empirisk funderede teorier, videnskabsteori og metodologiske over¬vejelser. Undervisningen opøver den studerendes evne til kritisk tænkning, især med henblik på anvendelsen i analyser af aktuelle pædagogisk-sociologiske prob¬lem¬stil¬linger.
Ulf Brinkkjær, uvulf@dpu.dk
Undervisningen tilrettelægges med gennemgang af primærtekster samt empiriske ar¬bej¬der inspireret af Bourdieu. I undervisningsforløbet prioriteres fremlæggelser og præ¬sentation af studenteroplæg, med henblik på applikationen af det teoretiske ud¬gangs¬punkt på de studerendes arbejder. De enkelte undervisningsgange omfatter fore¬læs¬ning, diskussion og øvelsesaktiviteter samt vejledning.
Dansk
Tilvalg uden videregående studieprojekt:
Der åbnes mulighed for afløsning igennem tilfredsstillende deltagelse i og udarbejdelse og forelæggelse af under-vejs-øvelser. Der anvendes intern bedømmelse med bestået/ikke-bestået. Alternativt kan modulet gennemføres ved aflevering af skriftlig opgave på 12-15 normalsider ekskl. litteraturliste (15-20 normalsider ved 2 studerende; 20-25 normalsider ved 3 studerende) med intern censur og bedømmelse efter 7-trinsskalaen.
Tilvalg med videregående studieprojekt:
Samlet eksamen for modul 6a og 6b. Den studerende udarbejder en skriftlig rapport (20-25 normalsider ekskl. bilag og litteraturliste; ved 2 studerende 25-30 normalsider, ved 3 studerende 30-35 normalsider, dog højst 10 sider fælles), hvortil der knyttes et mundtligt forsvar af 30 minutters varighed (inkl. votering). Der er ekstern bedømmelse efter 7-trinsskalaen.