[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et fagligt og metodisk grundlag :
- demonstrere indsigt i væsentlige historiske og nutidige pædagogiske og uddannelsespolitiske positioner og problemstillinger set i et pædagogisk og sociologisk perspektiv.
Klassiske og nutidige pædagogiske og uddannelsespolitiske problemstillinger belyst og reflekteret gennem videnskabsteori, pædagogisk og sociologisk teori.
1. Professionsbachelor i ergoterapi
2. Professionsbachelor i ernæring og sundhed
3. Professionsbachelor i fysioterapi
4. Professionsbachelor i jordemoderkundskab
5. Professionsbachelor i sygepleje
6. Mellemlang videregående uddannelse som ergoterapeut, ernærings- og husholdningsøkonom, folkeskolelærer, fysioterapeut, jordemoder, pædagog, socialrådgiver eller sygeplejerske.
Undervisningsplan i PDF format
Modulansvarlig: Hans Dorf,
hado@dpu.dk
Leon Dalgas Jensen,
ldj@dpu.dk
Morten Nørholm,
morn@dpu.dk
Kirsten Elisa Petersen,
kepe@dpu.dk
Suppleringsuddannelsen arbejder med varierende former for undervisning og tilegnelse. I oversigtsdelene er den primære formidlingsform forelæsningen suppleret med arbejde i studiegrupper og individuelt (tekster, øvelser, fremlæggelser, diskussioner). I øvelsesdelene er den primære arbejdsform den forberedte drøftelse forankret i de studerendes tekstlæsning og mundtlige og skriftlige øvelser. Færdigheder opøves løbende gennem uddannelsen primært ved at de studerende individuelt arbejder med egne (mindre) opgaver og rapportskrivning på baggrund af disse.
Dansk
Uddannelsen består af tre moduler, der hver svarer til 10 ECTS-point.
Hvert modul afsluttes med en eksamen. Eksamen i hvert modul aflægges i form af en skriftlig opgave inden for modulets emneområde af et omfang på mellem 5 og 7 sider (mellem 12.000 og 16.800 anslag). Opgaven bedømmes ved intern censur med bedømmelsen bestået/ikke bestået.