[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Suppleringsuddannelsen introducerer til pædagogisk antropologi og giver forudsætninger for at kunne læse og skrive akademisk i relation til den pædagogisk antropologiske kandidatuddannelse.
Fagområde 1: Videnskabsteori
Efter gennemført fagområde kan den studerende på et fagligt og metodisk grundlag :
• demonstrere overblik over og indsigt i den humanistisk videnskabelige erkendeform og dens hovedretninger.
Fagområde 2: Pædagogisk teori
Efter gennemført fagområde kan den studerende på et fagligt og metodisk grundlag :
Fagområde 3: Antropologisk teori og metode
Efter gennemført fagområde kan den studerende på et fagligt og metodisk grundlag :
• demonstrere overblik over og indsigt i antropologisk teori og metode på et introducerende niveau.
Fagområde 1: Videnskabsteori
Fagområdet omfatter en gennemgang af de videnskabelige paradigmer, deres historiske udvikling og metodologi. Gennemgangen er organiseret i en almen del om videnskabslogik og forskningsmetodik, og en specifik del der er fokuseret på videnskabsteori med særlig pædagogisk-antropologisk relevans.
Fagområde 2: Pædagogisk teori
Fagområdet omfatter en præsentation af pædagogikkens grundproblemstillinger og de forskellige hovedretninger der udfolder sig i gennem historien.
Fagområde 3: Antropologisk teori og metode
Fagområdet omfatter en introduktion til antropologiens teori og metode med konkrete eksemplificeringer af det antropologiske 'blik' på pædagogiske forhold.
1. Professionsbachelor i ergoterapi
2. Professionsbachelor i ernæring og sundhed
3. Professionsbachelor i fysioterapi
4. Professionsbachelor i jordemoderkundskab
5. Professionsbachelor i sygepleje
6. Professionsbachelor som socialrådgiver
7. Mellemlang videregående uddannelse som ergoterapeut, ernærings- og husholdningsøkonom, folkeskolelærer, fysioterapeut, jordemoder, pædagog, socialrådgiver eller sygeplejerske.
Suppleringsuddannelses undervisning forløber over to semestre.
I efterårssemestret gennemgås de tre fagområde-områder.
I forårssemestret gennemføres en række workshopforløb i litteratursøgning og akademisk skrivning, integreret i de studerendes eksamensorienterede opgaveskrivning.
Dansk
Eksamen på suppleringsuddannelsen aflægges i form af en individuelt udarbejdet skriftlig opgave af et omfang på mellem 15 og 20 sider (mellem 36.000 og 48.000) eksklusive litteraturliste og bilag. Opgaven bedømmes ved intern censur af en af uddannelsens undervisere. Ved bedømmelsen gives Bestået/Ikke bestået.