[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul kan den studerende på et fagligt og metodisk grundlag :
- demonstrere overblik over og indsigt i videnskabsteoretiske problemstillinger og traditionsdannelser af relevans for pædagogisk og didaktisk forskning
- demonstrere overblik over og indsigt i en del af de metoder, der anvendes i pædagogisk og didaktisk forskning.
Fagelementet beskæftiger sig med videnskabsteoretiske hovedretninger, videnskabslogik sådan som dette er relevant i forhold til pædagogiske og didaktiske teoridannelser, metoder og metodologier.
Adgang til Suppleringsuddannelsen til kandidatuddannelsen i generel pædagogik har ansøgere med følgende uddannelser:
1. Professionsbachelor i ergoterapi
2. Professionsbachelor i ernæring og sundhed
3. Professionsbachelor i fysioterapi
4. Professionsbachelor i jordemoderkundskab
5. Professionsbachelor i sygepleje
6. Professionsbachelor som socialrådgiver
7. Mellemlang videregående uddannelse som ergoterapeut, ernærings- og husholdningsøkonom, folkeskolelærer, fysioterapeut, jordemoder, pædagog, socialrådgiver eller sygeplejerske.
Danmarks Pædagogiske Universitetsskole kan optage ansøgere, der ikke opfylder de anførte krav, hvis ansøgeren skønnes at have tilsvarende forudsætninger.
Oplyses senere
Holdundervisning, gruppearbejde og vejledning.
Dansk
Oplyses senere
Undervisningsplan i pdf format
Eksamen aflægges i form af en skriftlig opgave inden for
modulets emneområde af et omfang på mellem 8 og 10 normalsider
(mellem 19.200 og 24.000 anslag). Opgaverne bedømmes ved intern
censur af en af uddannelsens undervisere. Ved bedømmelsen gives
Bestået/Ikke bestået.
Datoen for bedømmelsens offentliggørelse fastsættes samtidig med
meddelelsen om prøvens afholdelse. Datoen skal ligge inden for 6
uger efter afleveringsfristen.
Eksaminer aflægges på dansk. Efter aftale med eksaminator kan
studerende aflægge eksamen på engelsk.