[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen lægges vægt på, i hvilket omfang den studerende
Disciplinen skal indføre i de enkeltmediale udtryksdimensioner (tekst, billede, lyd, iscenesættelse), disses særlige anvendelse- og virkemåder samt intermedialitet, herunder de respektive kunstarter (litteratur, billedkunst, musik, teater og forskellige kombinationer heraf). Udtryksdimensionerne studeres i deres aktuelle udfoldelse, men set i relation til deres historiske tilblivelse, tradition samt i deres kombinatorik og tværmedialitet. Der arbejdes analytisk med mediale betydningsprocesser og produktionsprocesser, enkelt- og multimedialt og organiseret i forskellige forløb, kombinationer, processer og workshops, som tilrettelægges af en laboratorieansvarlig og et lærerteam, der så vidt muligt dækker flere mediale udtryksdimensioner.
Ingen
Anette Vandsø Aremark, Exe Christoffersen, Peter Brix Søndergaard og Mads Thygesen
Der arbejdes med workshops, øvelsesopgaver, pilotprojekter m.m., som er tilrettelagt af en laboratorieansvarlig og et lærerteam, der tilsammen dækker alle mediale udtryksdimensioner.
Torsdag 11.00 - 17.00
Dansk
Der vil foreligge et kompendium som rummer centrale analytiske og metodologiske tekster, spændende fra Wolfgang Kemps "The Work of Art and Its Beholder: The Methodology of the Aesthetic of Reception" til Christoph Cox , Daniel Warner: "Audio Culture" og Torunn Kjølner: "Devising". Afdeling for Dramaturgi, 2008 (in print).
Bygning 1584
Lokale 120 og 112
Prøven kan aflægges på én af to måder:
a)
ved undervisningsdeltagelse og en bunden skriftlig opgave, 1 uge, maksimalt 15 sider
b) ved en bunden skriftlig prøve under tilsyn, 6 timer, opgivne værker og tekster tilladt som hjælpemidler
Nærmere bestemmelser:
a) Deltagelse i a-prøven forudsætter aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende deltagelse i laboratorieundervisningen. Faglæreren fastsætter ved forløbets start den nærmere definition heraf. Prøven udgøres af en bunden skriftlig ugeopgave baseret på aktiviteter, analysearbejde, stof og problemstillinger fra laboratorieundervisningen. Prøven er individuel.
b) Alternativt er prøven en bunden skriftlig prøve, som omfatter analyse af flere forskellige eksempler på mediale og tværmediale udtryksdimesioner eller værker udvalgt blandt opgivne værker. Til prøven opgives i alt 15 værker sekundærlitteratur af et nærmere angivet omfang, fordelt på forskellige mediale udtryk efter aftale med den laboratorieansvarlige faglærer.