[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på i hvor høj grad den studerende:
Hensigten med modulet/disciplinen er, at give den studerende et teoretisk og praktisk kendskab til, hvordan man formidler en faglig problemstilling gennem forskellige medier og til forskellige modtagergrupper. Disciplinen introducerer den studerende til forskellige former for formidling og kommunikation af antropologisk viden (visuel, auditiv, museal, performativ o.a.) til forskellige modtagerkredse. Disciplinen giver desuden den studerende mulighed for praktisk erfaring i at arbejde i en gruppe med udvikling og formidling af et antropologisk orienteret projekt.
Den studerende kan først indstille sig til prøven i Formidlingsprojekt, når Antropologisk Analyse er bestået.
Rane Willerslev, Christian Suhr Nielsen m.fl.
Undervisningen finder sted som en kombination af fællesforelæsninger, holdundervisning, øvelser og vejledning om et projekt som aftales med underviseren
Anvises af underviser før kursusstart på First Class.
Vejledende litteratur:
MacDougall, David (1998): ‘Transcultural Cinema'. In Transcultural Cinema . Princeton: Princeton University Press: 245-278.
Ingold, Tim (2000): 'Stop, look and listen! Vision, hearing and human movement.' In The Perception of the Environment. London: Routledge.
Eksamen aflægges som en individuel mundtlig prøve.
Forudsætning for at gå til eksamen er aflevering af et formidlingsprojekt udarbejdet i grupper på 3-5 studerende.
Formidlingsprojektet, der afleveres senest kl. 12.00 på dagen før den mundtlige prøve, danner udgangspunkt for den individuelle eksamen.
Formatet for gruppens formidlingsprojekt afgrænses således:
Skriftligt produkt: max. 5 sider
Visuelle og auditive produkter: max. 20 min.
Udstillingsmodeller opstilles af de studerende på anvist plads.