[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Deltagerne vil efter kurset have indsigt i centrale begreber, principper og teknikker indenfor interaktionsdesign. Deltagerne vil opnå praktisk erfaring med at planlægge og gennemføre et interaktionsdesign projekt hvori de centrale begreber, principper og teknikker bringes i anvendelse.
Et Interaktionsdesign projekt der afrapporteres gennem obligatoriske opgaver.
Deltagerne arbejder i grupper med et interaktionsdesign projekt, som udbygges fra uge til uge og danner baggrund for de obligatoriske opgaver.
Deltagerne skal ved afslutningen af kurset kunne:
Introduktion til Programmering, Programmering 2
Marianne Graves Petersen
Forelæsninger (2+1t/uge), holdøvelser (3t/uge)
Dansk
Sharp, Rogers, Preece: Interaction Design; beyond human-computer interaction. 2. edition
https://services.brics.dk/java/courseadmin/dIntDesign/pages/Interaktionsdesign+Q3%2C+2011-1
Onsdag 14-16 + fredag 12-13
Blokpar F: http://science.au.dk/uddannelse/undervisning/blokpar/
Eksamen: 3. kvarter
Placering: Uge 11 og 12 og 13
Reeksamen august
Datalogisk Institut
Bacheloruddannelsen i Datalogi og IT
https://mit.au.dk/da/index.cfm
Mundtlig eksamen (20 min), med 20 minutters forberelse, 7-skalaen; intern censur