[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
De studerende skal have indsigt i følgende:
- Viden om 3D interaktion
- Kompetence i gennemførelse og refleksion over et 3D interaktionsdesign- og implementationsprojekt
- grundlæggende viden om spildesign
Målet for kurset er at give de studerende indsigt i udvikling af interaktive 3D anvendelser. I kurset vil vi basere os på UNITY 3D game engine og bruge CAVIs 3D Panorama som primært displaysystem suppleret med mulighed for 3D projektion på fysiske objekter. Som implementationsplatform vil vi blandt andet arbejde med reActivision og Wii.
Der vil være mulighed for at udforske 3D interaktions inden for blandt andet følgende områder:
• Spil
• Design og byplanlægning
• Videnskabelig visualisering
• 3D præsentationsværktøj (.ppt3D)
De studerende vil få et grundlag for at reflektere over og tilrettelægge en innovativ design proces.
3D modellering
Programmeringerfaring
Jonas Oxenbøll Petersen
Forelæsninger og praktiske designeksperimenter. Projekt.
Dansk
Udvalgte bogkapitler samt artikler fra konferencer og tidsskrifter inden for interaktionsdesign
Ja
Incl. CAVI og Center for Digital Urban Living
INF linje a: DOP og valgfag.
DD linje a: Specialisering og valgfag
DD linje b: Valgfag
Audiodesign: valgfag
10 eller 20 ECTS
Ifølge studieordningen