[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
Kurset introducerer i hovedtræk centrale emner og diskussioner inden for britiske, irske og amerikanske politiske, sociale, økonomiske og kulturelle historiske og samtidshistoriske temaer og problemstillinger inden for britiske, irske og amerikanske samfundsforhold, samt udvalgte aspekter af det britiske imperiums historie samt nutidige temaer og problemstillinger inden for det amerikanske samfund samt udvalgte aspekter af amerikansk udenrigspolitik.
1½ års studier inden for et andet fagområde.
Dale Carter / Michael Böss
Undervisningen gennemføres delvist som forelæsninger på storhold og delvist som holdundervisning. I holdundervisningen lægges der vægt på arbejdsformer, der omfatter nærlæsning af primær- og sekundærtekster, holddiskussioner, gruppearbejde samt mundtlige bidrag fra de studerende.
Engelsk
Jürgen Kramer, Britain and Ireland : A Concise History . London: Routledge, 2006.
Jørgen Sevaldsen et al., Contemporary British Society . Copenhagen: Akademisk Forlag , 2005.
Philip Jenkins, A History of the United States , 3rd edition (Houndmills: Palgrave, 2007)
David Nye, Contemporary American Society , 7th edition (KBH: Akademisk Forlag, 2009)
Under forudsætning af aktiv, regelmæssig og tilfredsstillende
deltagelse i undervisningen afvikles eksamen som fri skriftlig
hjemmeopgave på 9-11 normalsider
Ved aktiv forstås, at man deltager i de med undervisningen
forbundne aktiviteter (almindelig forberedelse, mundtlige oplæg,
mindre skriftlige opgaver, etc.). Med regelmæssig forstås
deltagelse i mindst 75% af de udbudte timer jævnt fordelt over
semestret. Med tilfredsstillende forstås, at man har opnået det
for beståelse af eksamen nødvendige niveau.En normalside ved
skriftlige afleveringer regnes som 2400 typeenheder (tegn plus
mellemrum). Beregningen af normalsider omfatter tekst og noter,
men ikke forside, indholdsfortegnelse og litteraturliste.
Skriftlige afleveringer, der ikke overholder de angivne
omfangsbestemmelser, kan ikke antages til bedømmelse.