Vær opmærksom på at dette website indeholder et arkiv med historiske data. Det aktuelle kursuskatalog findes på kursuskatalog.au.dk

AU kursuskatalog arkiv

[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]

H BAPR Bachelorprojekt ( forår 2011 - 20 ECTS )

Rammer for udbud

  • Uddannelsessprog: dansk
  • Niveau: Bachelor
  • Semester/kvarter: 6. semester
  • Timer per uge: Fuld tid i 12 uger
  • Deltagerbegrænsning: 3 - 4 studerende per gruppe
  • Undervisningssted: Herning
  • Hovedområde: Det Samfundsvidenskabelige Fakultet
  • Udbud ID: 26408

Formål

Fagets formål er at den studerende tilegner sig viden om forskning og centrale teoridannelser inden for fagets domæne og genstandsområder. Formålet er endvidere at den studerende efter endt undervisning kan redegøre for denne viden, bruge denne viden over for fagets problemstillinger i fagets domæne og genstandsområder, samt forme sin redegørelse for og brug af viden på en videnskabelig måde.

Indhold

Der henvises til AU-HIH's Bachelor manual.

Personlig udvikling

 

Faget vil opøve den studerende i at se studiets fagområder i et integreret og anvendelsesorienteret perspektiv gennem samarbejde med virksomheder - og/eller offentlige organisationer.

Da emnet typisk besvares i grupper på 3-4 studerende vil bachelorprojektet opøve evnen til at arbejde i teams med fokus lagt på såvel egne kompetencer samt samarbejdsrelaterede kompetencer.

Faglige forudsætninger

Da faget er placeret på studiets 6. semester, er det et krav, at den studerende aktivt har deltaget i de på studiet hidtil gennemgåede fag.

Inden den studerende kan gå til eksamen i bachelorprojektet skal alle foregående fag være bestået.

Underviser

Hovedopgavevejleder

Undervisnings- og arbejdsform

Projektarbejdet vil foregå i grupper med 2-4 studerende.

Dansk

Litteratur

 

Da projektet er placeret på studiets 6. semester forventes den/de studerende at have tilegnet sig den litteratur samt de værktøjer og metoder, der har været omfattet af studiets første 5 semestre. Herudover er det et krav at den/de studerende anvender den nyeste teori og materialer indenfor projektets emneområder.

Læringsmetoder i %

 

90 %               Projekt-problemorienteret undervisning i grupper

10 %               Præsentation

Pensum

Se "Litteratur"

IT-færdigheder

Ingen krav

Beståelseskrav

 

Bachelorprojektet skal bestås med karakteren 02 eller derover efter 7-trins-skalaen.

Da faget er placeret på studiets 6. semester, er det et krav, at den studerende aktivt har deltaget i de på studiet hidtil gennemgåede fag.

Kriterier for målopnåelse

 

  • Den studerende skal kunne gøre rede for tilegnet viden inden for fagets domæne og genstandsområde ved kumulativt
  • at vise lige netop tilstrækkeligt kendskab til litteraturgivne tilgange til faget
  • at vise bredere og mere uddybet kendskab til litteraturgivne tilgange til faget
  • at vise systematiserende og sammenlignende kendskab til litteraturgivne tilgange til faget
  • på et litteraturgivet systematisk grundlag at diskutere styrker og svagheder ved de enkelte tilgange og deres egne begrundelser og grundlag
  • på et ikke umiddelbart litteraturgivet systematisk grundlag at diskutere styrker og svagheder ved de enkelte tilgange og deres egne begrundelser og grundlag

 

  • Den studerende skal endvidere kunne bruge tilegnet viden inden for fagets domæne og genstandsområde ved kumulativt
  • at vise lige netop tilstrækkeligt kendskab til enkeltstående litteraturgivne tilgange til faglige problemstillinger (lige netop tilstrækkeligt at kunne identificere, benævne, parafrasere)
  • at vise bredere og mere uddybet kendskab til litteraturgivne tilgange til problemstillinger inden for faget (lidt bredere og mere uddybet at kunne identificere, benævne, parafrasere)
  • at vise systematiserende og sammenlignende kendskab til litteraturgivne tilgange til problemstillinger inden for faget (at kunne beskrive, opliste)
  • på en litteraturgivet måde at diskutere styrker og svagheder i forskellige litteraturgivne tilgange til løsning af problemstillinger og deres løsningsbidrag (at kunne forstå, forklare, analysere, anvende)
  • på en ikke umiddelbart litteraturgivet måde selvstændigt at udtænke, diskutere og argumentere for tilgange til problemstillinger og/eller udvise selvstændig hypotese-, begrebs- og modeldannelse (at kunne generere, teoretisere, hypotesedanne, reflektere, perspektivere)

 

  • Endeligt skal den studerende kunne formgive sin viden inden for fagets domæne og genstandsområde ved kumulativt
  • at formulere redegørelse for og brug af viden på en sprogligt letforståelig måde.
  • at formulere sin redegørelse for og brug af viden velstruktureret og med god effektivitet (kun det af et stofområde, der er relevant for emnet medtages)
  • at formulere sin redegørelse for og brug af viden i en klar og ekspliciteret didaktik, forklarings- og/eller forståelsesorienteret og med metakommunikation, hvor dette er nødvendigt og velanbragt. Kan anvende videnskabelige standard fremstillingsformer afstemt med - eller udviklet ift - emnet og opgaven.

Studieordning og bedømmelse


HA almen erhvervsøkonomi

  • Hj.opg. + mdt. ind., bedømt efter 7-skala med ekstern censur


 

Præsentation og diskussion af projektrapport med individuel mundtlig prøve.

 

Der henvises endvidere til AU-HIH's Bachelorprojekt manual, hvor sammenhængen til faget

Erhvervsøkonomisk metode og Videnskabsteori eksplicit er nævnt.