[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Efter gennemført modul:
- Har den studerende viden om og kan analysere og vurdere problemstillinger i samspillet mellem læring, didaktik (herunder fagdidaktik og institutionsdidaktik) og curriculum.
- Kan den studerende formulere og begrunde forslag til løsning af problemer i forbindelse med planlægning og gennemførelse af undervisning og vejledning.
- Kan den studerende med afsæt i didaktisk teori analysere læreplaner og udarbejde teoretisk begrundede læreplaner.
Modulet behandler klassiske og moderne teorier vedrørende læring og undervisning. Der arbejdes med didaktik og curriculum som videnskab og som planlægnings- og refleksionsaktivitet. Modulet inddrager endvidere forskningsfelter som sammenlignende (fag)didaktik og institutionsdidaktik.
Modulkoordinator: Stig Broström stbr@dpu.dk
Forelæsninger, gruppearbejde og plenumdiskussioner.
På dele af studiet kan der forekomme undervisning på engelsk.
Se undervisningsplan
Undervisningsplan i pdf format
Se studieordningen for yderligere information.