[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
Ved bedømmelse af prøvepræstationen vil der blive lagt vægt på, i hvor høj grad den studerende
- kan afgrænse og formidle et historisk emne i projektform
- kan formulere projektmål i henseende til såvel nyttemål, procesmål og produktmål
- er problembevidst i forhold til det valgte emne
- kan bearbejde et komplekst empirisk materiale såvel analytisk som syntesemæssigt
- har indsigt i og kan anvende, kombinere og reflektere over metoder, begreber og teorier relevante for det valgte emne og historiefaget generelt
- kan arbejde både selvstændigt og i gruppe
- an fordele et problemkompleks i operationelle arbejdsopgaver
- kan formidle et historisk emne med demonstration af formidlingsmæssige refleksioner
Udover en generel indføring i projektarbejde består projektet i afgrænsning af et emne, som kan hentes fra hele den historiske fagvifte og som kan have såvel kronologisk som tematisk karakter; opstilling af projektmål; en reflekteret anvendelse af metoder og teorier på empirisk materiale samt træning i procesformet projektarbejde med øvelser i samarbejde med særligt henblik på såvel arbejdsdeling som produktfremlæggelse. De studerende arbejder efter underviserens godkendelse heraf med et selvstændigt valgt emne valgt inden for en fælles overordnet temaramme.
Ingen
Niels Kayser Nielsen
En kombination af holdbaseret vejledning og projektarbejde i grupper på mindst 2 og højst 5 studerende, hvor der også foregår et intensivt projektarbejde mellem timerne, som udover vejledning og supervision også bruges til proces- og seminarformet fremlæggelse af og holdbaseret diskussion af projekterne.
Dansk
Et kompendium vil være tilgængelig i Stakbogladen i starten af semestret