[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
At den studerende får kendskab til teorier og praksisfelter relateret til it-didaktik, undervisning og teknologi, herunder etiske og praktiske aspekter af it-didaktik. Dette modul ligger i forlængelse af modul 1 'It og læring'. Modul 1 har fokus på
læring
, mens dette modul har fokus på
undervisning
og på den læring, der finder sted i grupper i eksempelvis undervisningssammenhæng og i en praksis på arbejdspladsen, det vil sige læring som en gruppe-, projektorienteret og netværksorganiseret proces.
Gennem undervisningen bliver den studerende i stand til at:
Dette modul har fokus på teorier om didaktisk design, kommunikation, kultur og samfund - herunder etablering af eksperimenterende former for it-understøttelse af læring i og uden for uddannelsesinstitutioner. Eksempelvis design, der faciliterer netmedierede samarbejdsprocesser og projektarbejdsformer, herunder kollaborative processer, vidensdeling og community building.
Modulet introducerer til teorier om, didaktik og didaktisk design af læringsmiljøer og til perspektiver på it-didaktisk design - herunder, æstetiske, narrative, dramaturgiske, kommunikative og organisatoriske positioner samt interaktionsdesign.
Desuden har modulet fokus på metoder til undersøgelse og evaluering af undervisning
Modulkoordinator Mie Buhl mib@dpu.dk og Ingelise Flensborg ingelise@dpu.dk
dansk.
Holdundervisning / seminarer med oplæg, diskussion og værkstedstimer, samt vejledning.
Se undervisningsplanen
Se studieordningen for nærmere information