[Forside] [Hovedområder] [Perioder] [Udannelser] [Alle kurser på en side]
undervisningsplan i pdf format F11
At den studerende oparbejder kompetencer i praktisk udøvelse af og akademisk refleksion over identifikation og analyse af relevante problemstillinger inden for det it-didaktiske felt, ligesom den studerende kvalificerer sine erfaringer med og metodiske refleksioner over empirisk forskning inden for det it-didaktiske felt.
At den studerende tilegner sig viden om identifikation af relevante it-didaktiske problemstillinger og i relation hertil bliver i stand til at designe, gennemføre og konkludere på undersøgelse af en it-didaktisk problemstilling.
Via projektarbejdet bliver den studerende i stand til at:
Omdrejningspunktet for modulet er de studerendes selvstændige projektarbejde med en empirisk undersøgelse af en problematik i relation til it-didaktisk design. Der vil på modulet blive afholdt temaseminarer i relation til de studerendes konkrete projekter. Et element på disse seminarer vil være sammenhængen mellem forskningsspørgsmål, teoretiske forståelser, metodeovervejelser, anvendelse af forskningsmetoder samt analyse- og formidlingsmetode. Der vil være løbende fokus på integration af it, dels som element i den undersøgte empiri, dels som led i arbejdet med empiriindsamling og -bearbejdning.
Modulkoordinator: Rikke Ørngren Rior@dpu.dk og Mikala Hansbøl mhan@dpu.dk
Temaseminarer med oplæg, øvelser og gensidig respons, og vejledning.
Dansk, men der kan forekomme dele af undervisningen på engelsk
Kompendie kan købes på biblioteket på DPU
Se studieordningen for yderligere information.